Reklamačný poriadok
V prípade problémov nás môžete dopredu kontaktovať, najlepšie telefonicky alebo emailom. Väčšina problémov sa často vyrieši iba cez telefón.
Možnosti vybavenia reklamácie:
1. Tovar k nám na reklamáciu zašlite vlastnou dopravou (Slovenská pošta, alebo cez našu službu PACKETA na naše náklady.)
Vždy k tovaru priložte predvyplnený reklamačný protokol s popisom závady a spiatočnou adresou a telefónnym kontaktom. Ďalej potom kópiu faktúry alebo uvedenie čísla objednávky či faktúry. Reklamačný protokol nájdete na stiahnutie tu: Reklamačný protokol
Riadne zabalený tovar zašlite na adresu: Jiří Jiří, Dvorská 210/1, Hradec Králové, 50311
+ čítajte nižšie dôležité doplňujúce informácie.
2. Tovar je možné k nám dopraviť aj osobne (je nutné vopred dohodnúť termín prevzatia z dôvodu možnej neprítomnosti na prevádzkovo!) A po vyriešení reklamácie si ho opäť vyzdvihnúť. Taktiež spoločne s vyplneným Reklamačným protokolom a uvedením čísla objednávky (faktúry).
DÔLEŽITÉ DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:
Tovar na reklamáciu je nutné riadne zabaliť, aby nedošlo k poškodeniu pri preprave. V prípade nevhodne a nedostatočne zabalenej zásielky nemôžeme zaručiť kladné vybavenie reklamácie na poškodenom balíku u prepravcu a pochopiteľne ani my nemôžeme uznať reklamáciu na reklamovanom tovare, pokiaľ je poškodené prepravou.
UPOZORŇUJEME, ŽE NEODPOVÍDAME ZA POŠKODENÝ TOVAR PRI PREPRAVE!
Nieto ešte, ak je nedostatočne zabalené.
Výrobky, na ktoré sa vzťahuje právo na uplatnenie reklamácie, musia byť odovzdané na posúdenie ihneď po zistení závady, s náležitými dokladmi, popisom závady a vrátane pôvodných súčastí balenia.
KOMPLETNÝ REKLAMAČNÝ PORIADOK
Prevádzkovateľ: Jiří Jiří
Sídlo: Dvorská 210/1, Hradec Králové, 503 11
IČO: 68231296
DIČ: CZ7311013226
(ďalej len „Predávajúci“)
pre reklamáciu tovaru, vrátane tovaru zakúpeného prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese
Kontaktné údaje Predávajúceho:
- Kontaktná adresa: Jiří Jiří, Dvorská 210/1, Hradec Králové, 50311
- Kontaktný e-mail: info@kovanishop.cz
- Kontaktný telefón: (+420) 775 036 086
1. Reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru a uplatnenia nárokov zo záruky za akosť, v súlade s ustanoveniami zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v aktuálnom znení, a ak je Kupujúcim spotrebiteľ, zákona č. 634/1992 Zb., zákon o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
2. Práva z chybného plnenia, vrátane záručnej zodpovednosti, uplatňuje Kupujúci u Predávajúceho na Kontaktnej adrese Predávajúceho (ďalšie spôsoby uplatnenia vád podľa Reklamačného poriadku nie sú týmto akokoľvek obmedzené).
3. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že tovar alebo pri prevzatí nemá vady. Najmä Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že v čase, keď Kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
4. Ustanovenia uvedené v predchádzajúcom odseku sa u použitého tovaru nepoužijú na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia.
5. U všetkého nového tovaru predávaného Predávajúcim Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, zodpovedá Predávajúci Kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady a že sa vady pri spotrebnom tovare nevyskytnú v čase minimálne dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia tovaru Kupujúcim. Pokiaľ je na webovom rozhraní uvedená dlhšia záručná doba, potom sa uplatní táto dlhšia doba.
6. U všetkého použitého tovaru predávaného Predávajúcim Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, zodpovedá Predávajúci Kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady a že sa vady pri takomto tovare nevyskytnú v období dvanástich mesiacov od prevzatia tovaru Kupujúcim.
7. Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí. Ak nie je Kupujúci spotrebiteľom, nie je mu záruka za akosť poskytovaná.
8. V prípade, že sa v priebehu záručnej doby vyskytne vada tovaru, pre ktorú nemôže byť zakúpený výrobok používaný úplne riadne, a túto vadu je možné odstrániť, má Kupujúci právo na jeho bezplatnú opravu. Pri odstrániteľnej vade na doposiaľ nepoužitom výrobku má Kupujúci právo namiesto odstránenia vady požadovať výmenu vadného výrobku za bezchybný. Pri odstrániteľnej vade má Kupujúci ďalej právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
9. V prípade vady, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby tovar mohol byť riadne používaný ako tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru, na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
10. Práva z chybného plnenia Kupujúcemu nepatria, pokiaľ Kupujúci o vade pred prevzatím veci vedel, alebo pokiaľ vadu sám spôsobil. Kupujúci nemá právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, ani požadovať dodanie novej veci, pokiaľ nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju obdržal, okrem prípadov stanovených zákonom.
11. Ak neodstúpi Kupujúci od kúpnej zmluvy alebo ak neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej súčasti alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu Predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že Predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy Kupujúcemu pôsobilo značné ťažkosti.
12. U všetkých služieb zodpovedá Predávajúci Zákazníkovi, ktorý je spotrebiteľom za to, že tovar pri prevzatí nemá vadu, pre ktorú bol odoslaný na opravu.
13. V prípade, že bola služba poskytnutá chybne, má Zákazník právo na bezplatnú opravu vady. Ak nemožno vadu odstrániť, má Zákazník právo na primeranú zľavu z ceny.
14. Práva z chybného plnenia Zákazníkovi nepatria, pokiaľ Zákazník vadu sám spôsobil.
15. Prípadnú vadu je nutné reklamovať bez zbytočného odkladu potom, keď má Zákazník možnosť tovar prezrieť a vadu zistiť, a to buď označením vady, alebo oznámením, ako sa prejavuje. Najneskôr je možné vadu reklamovať do šiestich mesiacov od prevzatia opraveného tovaru.
16. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u Predávajúceho (alebo osoby určenej na opravu) bez zbytočného odkladu od zistenia nedostatku. Doručené reklamácie sú vybavované bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú inak. O uplatnení a vybavení reklamácie vystaví Predávajúci písomné potvrdenie.
17. Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, kedy je predávajúcemu oznámený výskyt vady a uplatnené právo zo zodpovednosti za vady predanej veci.
18. V prípade spornej reklamácie rozhodne Predávajúci o jej prijatí do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
19. Záruka a nároky z zodpovednosti za vady sa nevzťahujú na tovar, u ktorého bola reklamácia uplatnená po uplynutí stanovenej záručnej doby, a ďalej na opotrebenie tovaru spôsobené jeho užívaním. Záruka a nároky z zodpovednosti za vady sa nevzťahujú na vady spôsobené nesprávnym užívaním, nedodržaním návodu, nevhodnou údržbou alebo nesprávnym skladovaním. U vecí predávaných za nižšiu cenu Predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá; miesto práva na výmenu má Kupujúci v tomto prípade právo na primeranú zľavu.
Zjednodušene: záruka a nároky zo zodpovednosti za vady na tovare zanikajú v nasledujúcich prípadoch:
- Ak vypršala záručná doba u reklamovaného tovaru dňom prevzatia do opravy.
- Poškodením tovaru pri preprave (tieto škody je nutné riešiť priamo s dopravcom).
- Používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi jeho bežnému použitiu.
- Neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar.
Tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami.
V prípade neoprávnenej reklamácie je predávajúci oprávnený účtovať náklady spojené s testovaním. Ak sa nejedná o záručnú bezplatnú opravu vady, predávajúci ponúkne kupujúcemu možnosť opravy vady podľa platného cenníka. Tovar je kupujúcemu späť zaslaný buď na dobierku alebo po zaplatení faktúry.
Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný a neopraviteľný tovar za iný obdobný, s porovnateľnými technickými parametrami.
20. Reklamáciu je možné uplatniť nasledujúcim spôsobom:
- Informovanie Predávajúceho telefonicky, e-mailom alebo písomne.
- Pokiaľ to webové rozhranie umožňuje, môže Kupujúci pre oznámenie reklamácie využiť reklamačný protokol, ktorý mu bude zaslaný na adresu elektronickej pošty alebo je k dispozícii na stiahnutie na webovom rozhraní.
- Doručenie reklamovaného tovaru (inak ako na dobierku, ktorú Predávajúci nepreberá) na adresu sídla Predávajúceho. Pri zasielaní je Kupujúci povinný tovar zabaliť do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu. K tovaru je vhodné priložiť doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad – faktúru alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru, spolu s popisom vady a návrhom na spôsob riešenia reklamácie. Nič z vyššie uvedeného nebráni pozitívnemu vybaveniu reklamácie podľa zákonných podmienok.
21. Predávajúci nezodpovedá za ujmu na zdraví osôb, prípadne ujmu na majetku a tovar, ktorý bude zapríčinený neodborným zaobchádzaním, či zneužitím tovaru, prípadne nedbalosťou.
Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 5. 1. 2021.